dc.identifier.citation | Abaido, G. M. (2020). Cyberbullying on social media platforms among university students in the United Arab Emirates. International Journal of Adolescence and Youth, 25(1), 407–420. https://doi.org/10.1080/02673843.2019.1669059 APJII. (2020). Laporan Survei Internet APJII 2019 – 2020. Asosiasi Penyelenggara Jasa Internet Indonesia, 2020, 1–146. https://apjii.or.id/survei Aryati, Y. D. (2013). Gambaran Cyberbullying pada Siswa SMA Negeri 3 Jember. Ayudya, T. D., Aritonang, B. M., & Krisnawati, E. (2019). Analisis Wacana Hate Speech Dalam Live Streaming Youtube Ligagame E Sports TV. VII(2). Chris, N. (2016). Remaja , Media Sosial dan Cyberbullying. Jurnal Ilmiah Komunikasi, 5(2), 126. Çiğdem İnan Acı, E. Ç. and E. S. E. (2019). Automatic Detection Of Cyberbullying in Formspring.ME, My Space and Youtube Social Networks. Turkish Journal of Engineering, 3(4), 168–178. https://doi.org/10.31127/tuje.554417 David, E., Sondakh, M., & Harilama, S. (2017). Pengaruh Konten Vlog dalam Youtube terhadap Pembentukan Sikap Mahasiswa Ilmu Komunikasi. Acta Diurna, 6(1). https://ejournal.unsrat.ac.id/index.php/index/index Emilia, & Leonardi, T. (2012). Hubungan Antara kompetensi Sosial dengan Perilaku Cyberbullying yang Dilakukan oleh Remaja Usia 15-17 Tahun. Jurnal Psikologi Kepribadian Dan Sosial, 2(2), 79–89. Fallis, A. . (2016). hubungan cyberbullying dengan empati pada remaja. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–1699. Junawan, H., & Laugu, N. (2020). Eksistensi Media Sosial,Youtube, Instagram dan Whatsapp Ditengah Pandemi Covid-19 Dikalangan Masyarakat Virtual Indonesia. Baitul ’Ulum: Jurnal Ilmu Perpustakaan Dan Informasi, 4(1), 41–57. https://doi.org/10.30631/baitululum.v4i1.46 Kurnia, N. D., Johan, R. C., & Rullyana, G. (2018). Hubungan Pemanfaatan Media Sosial Instagram Dengan Kemampuan Literasi Media Di Upt Perpustakaan Itenas. Edulib, 8(1), 1. https://doi.org/10.17509/edulib.v8i1.10208 Martínez, J., Rodríguez-Hidalgo, A. J., & Zych, I. (2020). Bullying and cyberbullying in adolescents from disadvantaged areas: Validation of questionnaires; prevalence rates; and relationship to self-esteem, empathy and social skills. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(17), 1–17. https://doi.org/10.3390/ijerph17176199 Microsoft 2020. (2021). DSI - Microsoft, February, 2021. Rifhano, R. A., & Abdurrahman, M. S. (2018). Pengaruh Intensitas Mengakses Youtube Terhadap Aktivitas Belajar Mahasiswa Fakultas Ekonomi Bisnis Telkom University. Dialektika, 2, 9. RizkyFitransyah, R. , & Waliyanti, E. (2018). Perilaku Cyberbullying Dengan Media Instagram Pada Remaja Di Yogyakarta. Indonesian Journal of Nursing Practice, 2(1), 36–48. https://doi.org/10.18196/ijnp.2177 Saputro, Z. khamim. (2017). Memahami Ciri dan Tugas Perkembangan Masa Remaja. Jurnal Aplikasi Ilmu Ilmu Agama, Volume 17(No 1), 25–32. Sataloff, R. T., Johns, M. M., & Kost, K. M. (2017). The Annual Bullying Survey. Annual Bullying. Siti, N. R., & Ahmad, G. P. S. (2017). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Intensi Perilaku Cyberbullying pada Anggota Grup Facebook “Guild Bacot+ Rusuh Ragnarok 2 Online” yang Berusia 18–21 Tahun Berdasarkan Theory of Planned Behavior oleh Icek Ajzen. Bandung: Pustaka Unpad. Stellarosa, Y., Firyal, S. J., & Ikhsano, A. (2018). Pemanfaatan Youtube Sebagai Sarana Transformasi Majalah Highend. LUGAS Jurnal Komunikasi, 2(2), 59–68. https://doi.org/10.31334/ljk.v2i2.263 Syena, I., Hernawaty, T., & Setyawati, A. (2019). Gambaran cyberbullying pada siswa di SMA x kota bandung. Ejurnal.Univbsi.Id, 7(Vol 7 No 2 (2019): Jurnal Keperawatan BSI), 88–96. http://ejurnal.univbsi.id/index.php/keperawatan/article/view/122 Tayo, S. S. ’, Adebola, S. T., & Yahya, D. O. (2019). Social Media: Usage and Influence on Undergraduate Studies in Nigerian Universities. International Journal of Education and Development Using Information and Communication Technology (IJEDICT), 15(3), 53–62. Utami, A. S. F., & Baiti, N. (2018). Pengaruh Media Sosial Terhadap Perilaku Cyberbullying Pada Kalangan Remaja. Cakrawala - Jurnal Humaniora, 18 (2), 257–262. http://ejournal.bsi.ac.id/ejurnal/index.php/cakrawala/article/view/3680/262 4 Utari, M. A. A. P. (2018). Cyberbullying Pada Media Sosial. Ilmu Komunikasi Fakultas Ilmu Sosial Dan Ilmu Politik, 68–70. Vandebosch, H. (2014). Schools and Cyberbullying: Problem Perception, Current Actions and Future Needs. International Journal of Cyber Society and Education, 7(1), 29–48. https://doi.org/10.7903/ijcse.1149 Winarti, N. O. Y. (2020). Hubungan Paparan Media Sosial ( Instagram ) dengan Inisiasi Seks Pranikah pada Remaja di Prodi S1 Farmasi Universitas Muhammadiyah Kalimantan Timur. 2(1), 20–24. Wirdaya, Martiani, B. (2017). Gambaran Cyberbullying Pada Remaja Pengguna Jejaring Sosial Di Sma Negeri 1 Dan Sma Negeri 2 Ungaran. Intuisi : Jurnal Psikologi Ilmiah, 9(1), 86–92. Yang, F. (2020). Coping strategies, cyberbullying behaviorss, and depression among chinese netizens during the covid-19 pademic: a web-based nationwide survey. January. Yunus, N. R., & Rezki, A. (2020). Kebijakan Pemberlakuan Lock Down Sebagai Antisipasi Penyebaran Corona Virus Covid-19. SALAM: Jurnal Sosial Dan Budaya Syar-I, 7(3). https://doi.org/10.15408/sjsbs.v7i3.15083 | id_ID |